Om glitter och grått och allt där emellan

11:18 Jag behöver dig. Stå ut med mig.

Publicerad 2012-05-18 11:18:43 i Allmänt,

Det är svårt att låta bli att ta tag i personen bredvid sig som simmar vid ytan, när det ibland känns som att man själv är påväg långt långt under. Jag sitter med min skål med gröt på morgonen och tittar på hur du sover och det går inte att låta bli att le. Du ser så oförstörd ut och det sista jag vill är att vara den som tar ner dig på mitt förvirrade något trasiga jordklot.

Det är som att du bär mitt hjärta i dina rena fina händer och jag vet att du aldrig skulle göra någonting för att såra mig. Men inte ens du, som skulle göra vad som helst för mig, kan läka det som någon annan har förstört. Det enda du kan göra är att vara försiktig med det hjärtat som finns kvar och jag tror inte någon annan skulle kunna göra det bättre än du gör. Så stå ut med mig, jag behöver dig.

Om

Min profilbild

Julia

Hej.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela