Om glitter och grått och allt där emellan

28 april - om mig

Publicerad 2014-04-28 09:59:00 i Allmänt,

jag gillar att ta med Sture ut promenader i skogen och stanna nere vid vattnet och titta på när han simmar runt efter pinnar som jag kastat i. 
jag sjunger inte så fint men det tycker inte jag spelar någon roll för om en gillar att sjunga så ska en få göra det hur mycket en vill i alla fall. 
jag älskar att bo i Stockholm och att jag har fått så himla mycket nya kompisar som jag tror kommer göra världen till en mycket bättre plats när de blir stora och som faktiskt redan nu gör min det. 
jag är inte speciellt bra på att tro på min egen förmåga.
jag föredrar att gå upp ganska tidigt på lediga dagar och ta långpromenader längst med årstaviken istället för att sova bort hela dagen.  
jag tycker om att vara vegetarian eftersom det är den mest osjälviska handlingen som jag gjort och det får mig att känna mig viktig och snäll. 
jag är beroende av att känna trygghet eftersom jag alltför ofta känner mig orolig i längre perioder och det är så himla jobbigt och energikrävande.  
jag har på mig min mammas mjukisbyxor och Rogers vita t-shirt i storlek large så den når nästan ner till knäna. 
jag dricker morgonens allra första kopp te och många fler ska det som vanligt bli. 
jag lyssnar ljudet från Sture som snarkar på golvet och klockan som tickar på väggen. 
jag blir arg på att jag blev född i en tid när folk är så himla själviska och låtit moderaterna förstöra hela Sverige och göra det till ett land med klyftor och orättvisor som bara blir större för varje dag och jag blir ännu mer arg när jag tänker på hur hjälplös en är och hur svårt det känns när en inte vet vad en ska göra åt det. 
jag är rädd för att jag kommer titta tillbaka på mitt liv om 50 år och vara bitter över allt som jag inte sa och gjorde. 
jag önskar mig en katt och en egen lägenhet. 
jag är pinsamt dålig på att jonglera med tre cirkusbollar vilket M var snäll och poängterade igår. 
jag är uppväxt på den lilla skärgårdsön Gräsö. 
 

Om

Min profilbild

Julia

Hej.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela