Om glitter och grått och allt där emellan

14:17

Publicerad 2012-09-06 14:17:10 i Allmänt,

Hallå igen! 
 
Sitter nere i bibblan på Engelska parken och försöker mata in information från en av mina kursböcker. Det går oerhört långsamt. Det kanske iofs inte är så konstigt eftersom jag t ex beslutar mig för att skriva ett blogginlägg istället för att läsa de 15 minuter som jag har kvar den här dagen. Klockan tre ska jag vara hos kuratorn i Gottsunda och sen ska jag gå hem till Josefin och baka en paj som vi kan ha till kräftorna som ska slinka ner ikväll. Så gott. Det här är fjärde dagen på Uppsala universitet och jag får erkänna att det blir bättre och bättre. Första dagen var jag ganska besviken men nu när jag lär känna fler människor och börjat se lite initiativ till kontakt och pubrundor och gemensamt plugg och annat så blir det lite mer som jag tänkt och hoppats på. Jag märker dock av att det var ett tag sen jag pluggade och framförallt att jag aldrig pluggat på det här sättet förut. Får inte kugga första tentan, orkar inte kugga första tentan. 
 
Och vet ni? I helgen var jag riktigt glad. Sådär sprudlande glad som jag inte varit på flera flera månader. Det känns äntligen som att det börjar vända, som att livet är påväg att bli lite mer som jag längtat efter. Med toppar och dalar och glädje och inte bara osäkerhet och sorg hela tiden. Det är så himla himla befriande och skönt. Så tack tack tack alla ni som finns och hjälpt mig under senaste året. Ni kanske inte tror att ni gör så mycket, men för mig betyder det allt. Tack M, tack Tina, tack Elle, tack Josefin, tack Mamma, tack Pappa, tack kuratorn <3, tack Nicklas tack alla ni som jag älskar så oerhört. 

Om

Min profilbild

Julia

Hej.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela